page background
Platforma Semoni do semantycznej analityki internetu wśród najlepszych na European Tech and Start-up Days

Semantyczna analiza tekstów w mediach społecznościowych i internecie jest już możliwa, i to na poziomie konkretnych fraz i słów. Semoni Media Intelligence jako pierwsze rozwiązanie na rynku MarTech wskazuje, jakimi konkretnie słowami internauci oceniają markę czy produkt, bez konieczności czytania wszystkich opinii.

 

Platforma znalazła się wśród 17 najlepszych rozwiązań wyróżnionych w kategorii Business Processes w konkursie dla najciekawszych start-upów. Wydarzenie odbywa się w ramach European Tech and Start-up Days w dniach 2-4 września 2020 r. w katowickim Spodku.

Semoni Media Intelligence ma tę przewagę nad tradycyjnymi systemami do monitorowania internetu, że automatycznie dokonuje analizy sentymentu na poziomie fraz i słów. Dzięki zaawansowanym algorytmom sztucznej inteligencji i narzędziom przetwarzania języka naturalnego opracowanym przez założycieli – naukowców z Instytutu Podstaw Informatyki Polskiej Akademii Nauk – w czasie rzeczywistym analizuje opinie, komentarze i wypowiedzi, jakie pojawiają się w publicznych zasobach internetu. Identyfikuje konkretne słowa i frazy nacechowane emocjonalnie, nadaje im atrybuty: „pozytywny/negatywny”. Wskazuje również kontekst, w jakim marka pojawia się w tych wypowiedziach: nadaje tagi semantyczne i automatycznie przyporządkowuje wyniki do kategorii.

– „Dzięki naszemu innowacyjnemu podejściu do analityki tekstów w internecie marketerzy, analitycy biznesowi, eksperci zarządzający wizerunkiem marki czy relacjami z klientami otrzymują dostęp do unikatowych danych, które do tej pory były poza zasięgiem standardowych systemów do monitoringu internetu i nie podlegały analizie” – mówi dr Dariusz Czerski, CEO Semoni i adiunkt w Zakładzie Sztucznej Inteligencji Instytutu Podstaw Informatyki PAN.

Innowacyjne podejście do analityki tekstów

– „Dzięki naszemu innowacyjnemu podejściu do analityki tekstów w internecie marketerzy, analitycy biznesowi, eksperci zarządzający wizerunkiem marki czy relacjami z klientami otrzymują dostęp do unikatowych danych, które do tej pory były poza zasięgiem standardowych systemów do monitoringu internetu i nie podlegały analizie. Dzięki temu będą wiedzieli nie tylko, jak często i w jakich kanałach internauci mówią o marce czy produkcie i jaki jest ogólny sentyment wypowiedzi. Semoni da im przede wszystkim wiedzę, co dokładnie użytkownicy mówią, jakie cechy produktu oceniają i jakich słów używają – bez konieczności czytania wszystkich wypowiedzi” – mówi dr Dariusz Czerski, CEO Semoni i adiunkt w Zakładzie Sztucznej Inteligencji Instytutu Podstaw Informatyki PAN.

Konsumenckie insighty na wyciągnięcie ręki

Informacje pozyskane dzięki Semoni z pogłębionej analityki tekstów internetowych pozwalają na dotarcie do głębokich insightów konsumenckich. W ten sposób można łatwo i szybko poznać rzeczywiste potrzeby i opinie użytkowników, a także np. ograniczyć etap badań fokusowych, co dla firmy oznacza oszczędność czasu i pieniędzy.

Następny krok: monitorowanie obrazów i wypowiedzi audio-video

Semoni nie poprzestaje na analityce tekstów. W kolejnych krokach planuje stworzenie algorytmów do monitorowania obrazów oraz analizy wypowiedzi w formie audio-wideo, aby umożliwić efektywną analizę pozostałych pozatekstowych warstw komunikacji. Na ten cel startup pozyskał właśnie grant na innowacje od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

Konkurs Start-up Challenge 2020

Do konkursu Start-up Challenge 2020 podczas katowickiego European Tech and Start-up Days zgłoszonych zostało prawie 250 młodych firm. Jury wybrało 100 z nich w 6 kategoriach: Business Processes, Client&Lifestyle, Environment, Health&Biotechnology, New Industry, Tradition&Modernity. Platforma Semoni do analityki tekstów w internecie i mediach społecznościowych znalazła się wśród 17 najciekawszych rozwiązań w kategorii Business Processes.


O SEMONI
Semoni Media Intelligence to platforma do semantycznej analizy wypowiedzi internautów zasilana mocą AI: określa sentyment na poziomie słów i fraz, identyfikuje kluczowe tematy, nadaje tagi semantyczne, umożliwia eksplorację tekstów. Semoni pomaga marketerom w czasie rzeczywistym dotrzeć do insightów konsumentów ukrytych w strumieniu internetowych wypowiedzi. Przewagą Semoni jest semantyczna analityka tekstów – 80% istotnych informacji zawartych jest bowiem w warstwie tekstowej, a nie w samych liczbach.

Dzięki algorytmom uczenia maszynowego i narzędziom przetwarzania języka naturalnego Semoni upraszcza i przyspiesza pracę analityków biznesowych i specjalistów ds. komunikacji, gdyż rozumie tekst niczym człowiek, ale ma nad nim tę przewagę, że błyskawicznie radzi sobie z analizą dużych zbiorów danych tekstowych. Opracowane automatycznie zestawienia i wykresy pozwalają samodzielnie eksplorować dane tekstowe (text mining) i zdobywać codziennie nową wiedzę niezbędną do podejmowania lepszych decyzji biznesowych.

Zespół Semoni to doświadczeni naukowcy-programiści i marketing manager z wieloletnią praktyką w obszarze strategii i komunikacji dużych polskich marek, wspierani przez fundusz venture capital czysta3.vc z Wrocławia i dotowani przez NCBR.

Semoni Sp. z o.o. realizuje projekt: „Opracowanie oprogramowania do monitoringu Internetu i mediów społecznościowych z semantyczną analizą sentymentu oraz tagowaniem semantycznym” w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój, Poddziałanie 1.3.1: Wsparcie Projektów badawczo-rozwojowych w fazie preseed przez fundusze typu proof of concept – BRIdge Alfa.
Więcej o projekcie >>

poleć artykuł:
Wróć do listy artykułów Czytaj kolejny artykul