Platforma znalazła się wśród 17 najlepszych rozwiązań wyróżnionych w kategorii Business Processes w konkursie dla najciekawszych start-upów. Wydarzenie odbywa się w ramach European Tech and Start-up Days w dniach 2-4 września 2020 r. w katowickim Spodku.
Semoni Media Intelligence ma tę przewagę nad tradycyjnymi systemami do monitorowania internetu, że automatycznie dokonuje analizy sentymentu na poziomie fraz i słów. Dzięki zaawansowanym algorytmom sztucznej inteligencji i narzędziom przetwarzania języka naturalnego opracowanym przez założycieli – naukowców z Instytutu Podstaw Informatyki Polskiej Akademii Nauk – w czasie rzeczywistym analizuje opinie, komentarze i wypowiedzi, jakie pojawiają się w publicznych zasobach internetu. Identyfikuje konkretne słowa i frazy nacechowane emocjonalnie, nadaje im atrybuty: „pozytywny/negatywny”. Wskazuje również kontekst, w jakim marka pojawia się w tych wypowiedziach: nadaje tagi semantyczne i automatycznie przyporządkowuje wyniki do kategorii.
– „Dzięki naszemu innowacyjnemu podejściu do analityki tekstów w internecie marketerzy, analitycy biznesowi, eksperci zarządzający wizerunkiem marki czy relacjami z klientami otrzymują dostęp do unikatowych danych, które do tej pory były poza zasięgiem standardowych systemów do monitoringu internetu i nie podlegały analizie” – mówi dr Dariusz Czerski, CEO Semoni i adiunkt w Zakładzie Sztucznej Inteligencji Instytutu Podstaw Informatyki PAN.
– „Dzięki naszemu innowacyjnemu podejściu do analityki tekstów w internecie marketerzy, analitycy biznesowi, eksperci zarządzający wizerunkiem marki czy relacjami z klientami otrzymują dostęp do unikatowych danych, które do tej pory były poza zasięgiem standardowych systemów do monitoringu internetu i nie podlegały analizie. Dzięki temu będą wiedzieli nie tylko, jak często i w jakich kanałach internauci mówią o marce czy produkcie i jaki jest ogólny sentyment wypowiedzi. Semoni da im przede wszystkim wiedzę, co dokładnie użytkownicy mówią, jakie cechy produktu oceniają i jakich słów używają – bez konieczności czytania wszystkich wypowiedzi” – mówi dr Dariusz Czerski, CEO Semoni i adiunkt w Zakładzie Sztucznej Inteligencji Instytutu Podstaw Informatyki PAN.
Informacje pozyskane dzięki Semoni z pogłębionej analityki tekstów internetowych pozwalają na dotarcie do głębokich insightów konsumenckich. W ten sposób można łatwo i szybko poznać rzeczywiste potrzeby i opinie użytkowników, a także np. ograniczyć etap badań fokusowych, co dla firmy oznacza oszczędność czasu i pieniędzy.
Semoni nie poprzestaje na analityce tekstów. W kolejnych krokach planuje stworzenie algorytmów do monitorowania obrazów oraz analizy wypowiedzi w formie audio-wideo, aby umożliwić efektywną analizę pozostałych pozatekstowych warstw komunikacji. Na ten cel startup pozyskał właśnie grant na innowacje od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
Do konkursu Start-up Challenge 2020 podczas katowickiego European Tech and Start-up Days zgłoszonych zostało prawie 250 młodych firm. Jury wybrało 100 z nich w 6 kategoriach: Business Processes, Client&Lifestyle, Environment, Health&Biotechnology, New Industry, Tradition&Modernity. Platforma Semoni do analityki tekstów w internecie i mediach społecznościowych znalazła się wśród 17 najciekawszych rozwiązań w kategorii Business Processes.
Dzięki algorytmom uczenia maszynowego i narzędziom przetwarzania języka naturalnego Semoni upraszcza i przyspiesza pracę analityków biznesowych i specjalistów ds. komunikacji, gdyż rozumie tekst niczym człowiek, ale ma nad nim tę przewagę, że błyskawicznie radzi sobie z analizą dużych zbiorów danych tekstowych. Opracowane automatycznie zestawienia i wykresy pozwalają samodzielnie eksplorować dane tekstowe (text mining) i zdobywać codziennie nową wiedzę niezbędną do podejmowania lepszych decyzji biznesowych.
Zespół Semoni to doświadczeni naukowcy-programiści i marketing manager z wieloletnią praktyką w obszarze strategii i komunikacji dużych polskich marek, wspierani przez fundusz venture capital czysta3.vc z Wrocławia i dotowani przez NCBR.
Semoni Sp. z o.o. realizuje projekt: „Opracowanie oprogramowania do monitoringu Internetu i mediów społecznościowych z semantyczną analizą sentymentu oraz tagowaniem semantycznym” w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój, Poddziałanie 1.3.1: Wsparcie Projektów badawczo-rozwojowych w fazie preseed przez fundusze typu proof of concept – BRIdge Alfa.
Więcej o projekcie >>